måndag 17 oktober 2011

Fiskesug, som ska botas!

Idag har jag inhandlat ett nytt jerkspö. Var egentligen nöjd med mitt gamla Berkley, men det var lite för styvt för min smak.

Det blev ett Daiwa-spö 6,6 fot med en kastvik upp till 80 gram. Var nere och tog några kast vid bryggan innan och det var helt suveränt. Kommer va mycket roligare att drilla lite minde fisk på denna klingan. Samtidigt var inga som helst problem att svinga iväg en Big Bandit. Ska bli kul att få testa det på riktigt imorgon, då ska vi nämligen till Mien.

Vi har varit i Mien en gång tidigare och fiskat. Många fina minnen poppar upp i huvet. En sjö som har ett bra bestånd av abborre, många av dem över kilot. När vi fiskade där förra sommaren hittade vi en riktigt bra trollingsträcka och lyckades dra många abborar över 5 hg, Elias drog en riktig fining på 1,1 klio om jag inte minns fel.

Men imorgon är det gäddfiske som gäller. Jag försöker att inte ha för höga förväntningar, men visst drömmer man. Några gäddor ska vi nog kunna lura upp ur djupet. Vi kommer både trolla och spinnfiska. Jag kommer uppdatera från mobilen imorgon, hoppas ni hänger på ;)

Godnatt / Olle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar