lördag 5 november 2011

Äntligen tillbaka i båten!

Efter att ha genomlidigt två veckor utan fiske, kaffe eller vanlig mat så känns det magiskt att sitta i båten igen. De senaste dagarna har varit de värsta i mitt liv. En ständig smärta trots en massa piller och medicin. Vad har jag nu gjort? Jo mina halsmandlar sitter inte i käften längre. Efter att ha läst en hel trave med fisketidningar och oändligt många fiskebloggar ska det bli gött att få blöta dragen igen.



Skäravannet
 Varken Jejje eller Alex kunde fiska så jag bestämde mig för sticka ut på egen hand. Första kastet var lycka och även om jag inte skulle få ett napp, skulle turen ändå gå till historien ;) Äh, nu ska jag inte överdriva. Jag fiskade av första viken utan kontakt med fisk, rodde sen ner till en annan vik. Likadant där, stendött. Efter ett tag började det blåsa lite. Tur det, till en början var sjön spegelblank. Jag följde vinden ner till ett stort grundområde och fick kontakt med fisk direkt. Ja kände mig väldigt ringrostig för jag tappade fyra gäddor i rad! Inga monster, men en av dem var nog rätt fin.

Innan mörkret föll lyckades jag iallafall landa ett par smågäddor. Nu luktar man som man ska igen, gädda.

Njut av hösten, skitfiske

Olof, CWF Team



En liten parvel, vi ses om några år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar