lördag 26 november 2011

Härlig hösttur!

Idag var det bara jag och Elias i båten då brorsan jobbade. Riktigt kall höstdag med lite regn och mycket vind. Vi startade turen med en del trolling utan resultat. Efter en uppfriskade kort kaffepaus trollade vi vidare och Elias krokade den första gäddan. Inte större än halvkilot, men det är alltid uppiggade med dagens första. Resterande dag fortskred med ett par följare men inget skymt av gammelgäddan. Innan vi rodde iland tog vi några sista kast mot en vik och även jag fick kroka en liten snipa.


Trots segfiskad och kall tur åkte vi hem nöjda och belåtna efter en riktigt härlig dag med många skratt. Jag fick även inviga min nyinköpta rulle vilket var fantastiskt kul. Denna gång blev det en Shimano Stradic CI4 2500. Mycket nöjd med mitt köp och skulle varmt rekommendera den. Elias kastade flera suktande blickar efter den.

Hoppas att även ni är ute in i det sista innan isarna lägger sig.
Skitfiske på er alla!


 
Stina Garnegård – Clearwater Fishing Team




4 kommentarer:

  1. Instämmer, mycket bra rulle.

    SvaraRadera
  2. Kul att du fick fisk tillslut...Alltid kul att få något. Även om det inte är nödvändigt. Bra rulle. Framförallt prisvärd! :) Kul att ni uppdaterar er blogg så mycket!

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Riktigt roligt med en fiskeblogg med så mycket uppdatering. Kul med ett inlägg som handlade lite om utrustning. Det skulle jag gärna vilja se mer av. Vad använder ni? Vad har ni för favoritdrag? Så man får lite tips m.m.
    Ha det gött och skitfiske
    Mvh

    SvaraRadera
  4. Hej Stefan!
    Roligt att du gillar vår blogg. Bra att du kommenterar vad du vill se mer av. Jag lovar att vi snart ska samla ihop oss och skriva lite om vår utrustning. Så håll utkik här!
    Skitfiske
    Mvh Stina - CWF

    SvaraRadera