söndag 13 november 2011

Fortsatt bra höstfiske

Gårdagens fisketur med Jejje var minst sagt förträfflig. När vi kom ut på sjön var det lite halvklart och friska vindar från öst. Vi rodde till den första västviken och Jejje la försiktigt ner ankaret. De nyinköpta betena skulle givetvis blötas direkt. Jag drog på min ”Pig Papegoj” medan Elias tog upp sin Freestyler ur draglådan. Jag hann nog inte ta tio kast förrän jag kände första stöten. Ett vevstopp gjorde susen och ett mothugg på det. ”Vad var det jag sa, min Pig skulle ju regera”. Vi hade nämligen snackat i bilen på väg till sjön, om vilket bete som skulle fungera bäst. Jag hann inte kroka av min gädda förrän Jejje gjorde mothugg. 1-1. Snacka om bra start på dagen!


Mycket trevlig gädda
Jejje tvekar aldrig när det gäller mothugg

Efter att ha fiskat av första viken började jag ro mot nästa spot. Plötsligt märkte jag att ena årtullen på den redan slitna båten hade spruckit. Och vi hade såklart glömt ta med oss grejer för att laga den. En timme senare hade vi provisoriskt fixat den söndriga årtullen med hjälp av en massa flätlina. Allt går att lösa! Efter det blev det en välförtjänt kopp kaffe och då märkte vi att det inte fanns ett enda moln på himmelen längre.


Vi prövade nästa vik och även branten till viken. Inte en följare, så vi tacklade om till trolling. Resten av dagen rodde vi båt och det var nog inte helt fel..

Vi hittade en sträcka fylld med gäddor som vi lurade upp med hjälp av Zalt och Cisco Kid-wobblers. Dagens resultat blev tio landade gäddor. Det blev även en riktigt rolig dubbeldrillning med lång lina ute. Tack för en go tur Jejje!

Ha det gött! :)

Olof, Clearwater Fishing Team


Dubbel-landning ;)

"Han trodde det var ett munspel"


En fröjd för ögat

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut grabbar! Ni verkar njuta av fisket till max, det är bara så det ska vara... Skitfiske på er /Peter

    SvaraRadera
  2. Jajjemen, helt rätt! Finns inget bättre. Kul med respons! Ha det gött & skitfiske :)

    Olof, Clearwater Fishing Team

    SvaraRadera