torsdag 17 november 2011

Ny medlem & planerad fiskeresa

Först och främst vill jag välkomna Stina Garnegård i teamet. Vem är då Stina? Jo, det är min syster. Stina har fiskat med oss flera gånger sen en tid tillbaka. Efter att hon sett vår kommande fiskefilm så har hon blivit helt fisketokig. Nu följer hon med så ofta hon kan och börjar bli en riktigt duktig gäddfiskare, särskilt för att ha fiskat så lite. Så vi hälsar dig varmt välkommen syrran! Alltid roligt med nytt folk i båten.


Stina & jag
Jag började direkt fundera på var vi skulle ta premiärturen med vår nya medlem. Och det tog inte många sekunder förrän Blekinge skärgård poppade upp. Vi har varit nere i Garnanäs två gånger tidigare och är fullkomligt förälskade i den underbara naturen. Bokskogar, klara vatten, klippor, vass och fantastiska vikar - Gäddorna mecka.

Prognoserna verkar lovande som bara den. Mulet med en temperatur runt 9 grader och västliga vindar på det. Allt från 3 – 7 meter per sekund. Stina sa till mig att hon har pratat med Daniel Petersson som har Blekinge som hemma vatten. Han hade gett oss lite tips inför resan. Tack för det Daniel!

Som det ser ut nu ska vi fiska lördagen, men troligtvis blir det söndagen också. Pratade med Jörgen på Garnsnäs fishingcamp för en timme sen och han tror att det kommer bli en bra fiskehelg. Men man vet aldrig. Det tar ett tag innan man lär känna nya vatten. Vi har ju varit där innan, men inte haft något drömfiske än så länge. Vad gör det, det kommer bli en grym helg.

Nu gäller det att förbereda utrusningen och ladda batterierna. För på lördag ska vi äntligen få återse Garnanäs. Jag kommer att uppdatera från mobilen, så ni är varmt välkomna att följa med oss på resan.

Skitfiske, vi ses på sjön

Olof Garnegård, Clearwater Fishing Team


Jag med en fin Blekingegädda
 
Blekinge - Lycka

Fin teckning

Elias med en fin bit

Bilden säger allt


3 kommentarer:

  1. Hej
    Har inte fiskat i Blekinge, men hoppas jag får möjlighet till det någon gång. Fin blogg, här får man gå in igen. Ska bli kul att se hur det går för er. Skitfiske mvh Johan

    SvaraRadera
  2. Kul med ny medlem i teamet... Inte ofta man ser tjejer fiska sådär värst ofta lycka till i helgen

    SvaraRadera
  3. Hej på er!

    Tack så mycket Johan :) Tycker verkligen du ska åka dit någon gång. Grymt fint!

    Ja visst är det så, hoppas fler börjar..

    Skitfiske på er

    Olof

    SvaraRadera