söndag 13 november 2011

Fiskesug

Har inte fiskat på två dagar nu och jag är redan galet fiskesugen. Känns som om jag inte fiskat på en hel månad. Skumt. Tur då att jag & Jejje ska ut på en eftermiddagstur i Getsjön imorgon. Har inte fiskat där på ett bra tag nu. Hoppas vi luckas lura ett par gäddor i alla fall. För de senaste gångerna jag har fiskat där har det varit stendött! Jejjes teori är att det finns en riktigt fet bäs där. Och han brukar inte ha fel ;)

Det gäller verkligen till att ta vara på de sista dagarna nu innan isen lägger sig. Förhoppningsvis dröjer det, men enligt prognoserna så är det inte helt hundra.

Vi har verkligen haft ett bra höstfiske i år. Eller jag i alla fall. Många gäddor och ett par av dem över fyra kilo! Med en topp på 13,24 :) Vilken lycka! Nä, det är verkligen Jejjes tur att dra något stort snart. Att hans pb fortfarande ligger på 5,4 kilo är ofattbart egentligen. Så mycket som han fiskat. Jag är övertygad om att han tar en fin madame snart.

Hur går det för er andra? Var hittar ni fisken? Fått något stort? :)

Ha det bra och skitfiske på er alla!

Olle G



Jejje med en fin gädda från förra turen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar