tisdag 8 november 2011

Morgonpass & kvällsunderhållning

Vi kom ut på sjön klockan kvart över åtta. En tanke som ofta går genom huvudet, tänk om man hade haft fiske som jobb! Vilken morgon, magiskt.Till en början var det segt. Inga följare eller antydan till fisk. Så det tog inte lång tid innan kaffetermosen åkte fram. Kallt och ruggigt, men det kändes ändå lovande på något sett. Elias har rott runt på mig två dagar i rad nu, på grund av att jag måste ta det lugnt innan allt är läkt i halsen. Får väl säga tack! :) Sen är det min tur..

Första gäddan landades efter att ha fiskat av halva sjön. Elias spinnare gjorde susen. Han krokade snabbt av gäddan och tog ett lite längre kast i samma riktning. Finns det en, så finns det flera.. garanterat.. Stenhårt mothugg. Den här va bättre, eller? Nja, det visade sig att han lyckats kroka ett helt träd på bottnen. Tjugo minuters bökande. Och tillslut får han upp draget. Det är bara Jejje till det! :)

Elias hade en tid att passa så vi bestämde oss för att fiska av den sista hot spoten. En ingång till ett stort grundområde som alltid levererar fisk. Passagen är omgiven av stenar, vassryggar och växtlighet. Elias drar in sin Mepps på ett genralpass. Oh, direkt. En lite finare gädda som missar hugget och bryter ytan med ett rejält gap.. Jag är snabb och lite fräck. Ett kast på samma ställe och istället för att hugga på Elias spinnare, väljer gäddan min tokvevade Duke med ett oemotståndligt vevstopp. En kort men adrenalin-givande drillning och hon landas lugnt :)

Där kom äntligen gäddan med storlek L. Dryga 4,5 kilo och 83 cm lång. En välgödd höstgris.. Vi tog några avslutande kast innan vi var tvungna att köra hem. Ännu en lyckad fisketur :)

Hur går det för er andra? Något bra fiske?

Ikväll har jag underhållit mig genom att reparera drag. Den gamla wobblern som lurade min drömgädda har fortsatt leverera varje tur och är en "ny favorit" En riktigt killer! Tyvärr började färgen lossna på den igår och nu ska jag fixa till den och lacka den så den håller. Lägger upp bilder sen, så får ni se hur en ni ska lura tioklunsarna..

Fiska på, gott folk, så hörs vi

Olof G, Cwf


Kärlek


Ännu en av"The Dukes" offer


kingen

3 kommentarer:

  1. Heja grabbar, ni är helt otroligt ihärdiga.

    SvaraRadera
  2. Nice! Ser riktigt fin ut :) Imorgon drar upp minst en likadan.. eller större!
    Skitfiske!

    SvaraRadera
  3. Hej på er!

    Ihärdiga, inga problem att fiska. Det är ju det bästa som finns :)

    Och det gjorde vi Stina. Imorgon är det din tur. Kanske blir det nytt pb :D

    SvaraRadera